Manualul de proceduri descrie metodologia pentru persoanele beneficiare de servicii din cadrul

Centrului Casa Sfantul Toma Breaza.

Descrierea centrului:
Centrul Casa Sfantul Toma Breaza situat in strada Ocinei nr. 153A, localitatea Breaza, judetul Prahova, functioneaza ca Sucursala a Asociatiei Casa Toma cu sediul social in localitatea Chitila, Intrarea Preda nr.3, judetul Ilfov înscrisa in Registrul Special al persoanei juridice fara scop patrimonial cu nr.26/PJ/2021 cod fiscal nr. 44005174, reprezentata de Presedinte Coandă Anca, este un centru rezidential de ingrijire si asistenta pentru persoane adulte cu dizabilitati.

Centrul are rolul de a asigura aplicarea politicilor si strategiilor de asistenta speciala a persoanelor beneficiare de asistenta sociala, potrivit legii, si de a acorda sprijin si asistenta in vederea prevenirii situatiilor ce pun in pericol securitatea persoanelor ocrotite. 

Obiectivul principal a centrului il constituie acordarea degazduire, asistenta si suport, ingrijire socio-medicala, socializare,persoanelor in dificultate cu sau fara apartinatori, aflate in dificultate, dependente sau semidependente in sistem rezidential.

Beneficiarii serviciilor centrului sunt persoane adulte cu dizabilitati.
Sunt exceptate de la admiterea în Centru:
•    Persoanele care  sunt în evidente cu boli infecto-contagioase,
•    Persoanele diagnosticate cu etilism cronic sau cu toxico-dependenta.

Principalele servicii oferite de către Centru:
 - Găzduire - condiţii de locuit (cazare, acces la spaţii igienico-sanitare, acces la spaţii comune, acces în curtea unitatii);      
- Îngrijire (hrănire, regim alimentar, igiena personală, supraveghere şi menţinere sănătate);
- Sprijin şi ajutor în îndeplinirea activităţilor de viaţă cotidiană acolo unde în urma evaluării au fost identificate astfel de nevoi;

- Terapie ocupaţională minima;
- Grup de suport, relaxare, mişcare, cantec şi dans;
- Activităţi de socializare;
- Sprijin în rezolvarea diverselor probleme sociale;
- Servicii de asistenţă medicală – monitorizare, supraveghere stare de sănătate, administrarea tratamentului adecvat problemelor de sănătate ale beneficiarilor.

Centru se organizeaza si functioneaza in baza urmatoarelor principii: 
a)    principiul respectarii drepturilor;
b)    principiul egalitatii de sanse;
c)    principiul nediscriminarii;
d)    principiul respectarii demnitatii persoanei;
e)    principiul asigurarii autonomiei de vointa a rezidentilor;
f)    principiul respectarii vietii intime si private a persoanei;
g)    principiul asigurarii confidentialitatii;
h)    principiul asigurarii dreptului de a alege;
i)    principiul abordarii  individualizate a rezidentilor;
j)    principiul implicarii active si depline a beneficarilor de protectie speciala;
k)   principiul cooperarii si parteneriatului;
l)    principiul recunoasterii valorii fiecarei fiinte umane si valorizarii ei, indiferent de tipul de dizabilitate;

m)    combaterea abuzului pentru persoanele beneficiare in cadrul institutiei.


Centrul Casa Sfantul Toma are următoarele atribuţii: 
    - asigură cazarea, hrana, cazarmamentul şi condiţiile igienico-sanitare corespunzătoare, precum şi întreţinerea şi folosirea eficientă a bazei materiale şi bunurilor din dotare;
    - asigură asistenţa medicală curentă, îngrijire şi supraveghere permanentă a persoanelor adulte cu dizabilitati;
    - acordă sprijin şi asistenţă de specialitate în vederea prevenirii situaţiilor care pun în pericol siguranţa beneficiarilor; 
    - organizează activităţi de socializare;
    - efectuează evaluarea fiecărui beneficiar;
    - efectuează reevaluarea beneficiarului atunci cand apar modificări semnificative ale stării acestuia sau o dată pe an;
    - pentru fiecare beneficiar, elaborează şi revizuieşte Planul individualizat de asistenta si ingrijire/plan individual de interventie;
    - aplică o procedură privind ieşirea beneficiarilor din centru;
    - asigură beneficiarilor condiţii de locuit conform nevoilor de viaţă şi asistenţă ale acestora; 
    - asigură fiecărui beneficiar un spaţiu personal într-un dormitor, în conformitate cu misiunea centrului şi cu nevoile individuale ale beneficiarului;
    - asigură spaţii special amenajate pentru prepararea/servirea hranei care corespund cerinţelor de igienă, siguranţă, accesibilitate, funcţionalitate şi confort ale beneficiarilor;
    - asigură spaţii igienico-sanitare suficiente, accesibile, funcţionale, sigure, confortabile;
    - asigură spaţii pentru utilizare în comun de către beneficiari (camere în care se pot desfăşura activităţi sociale, recreativ-culturale, sportive, religioase; spaţii în care beneficiarii îşi pot primi vizitatorii; spaţii pentru activităţi de recuperare – socializare; spaţii pentru activităţi de terapie ocupaţională; spaţii destinate asistenţei medicale curente; spaţii în care se serveşte masa; spaţii în aer liber);
    - aplică măsuri de prevenire şi control al infecţiilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
   - asigură beneficiarilor o alimentaţie în concordanţă cu nevoile (evaluate la primirea în centru), cu respectarea normelor legale în vigoare;
  - oferă condiţii de menţinere a igienei personale a beneficiarilor şi a colectivităţii în care trăiesc aceştia;
    - asigură beneficiarilor servicii de supraveghere şi menţinere a sănătăţii în concordanţă cu misiunea centrului şi nevoile beneficiarilor;

    - respectă normele legale în vigoare privind eliberarea reţetelor, înregistrarea, depozitarea, manipularea, distribuirea şi administrarea medicamentelor;
   - sprijină beneficiarii pentru a se instrui conform potenţialului şi nevoilor individuale, în conformitate cu tipul şi misiunea centrului;
   - respectă drepturile beneficiarilor în procesul de furnizare a serviciilor;
- aplică o procedură privind înregistrarea şi rezolvarea sesizărilor/reclamaţiilor;
- aplică o procedură privind notificarea incidentelor deosebite, petrecute în procesul de furnizare a serviciilor;

 - exercită şi alte atribuţii in limitele conventiilor incheiate  alte institutii si organizatii potrivit misiunii sale;
- pastreaza o permanenta legatura cu autoritatile administratiei publice centrale si locale, in vederea cresterii rolului acestora in protectia speciala a persoanelor aflate in centru;
-antrenarea beneficiarilor la activitati, prin apelarea la tipuri de actiuni asemanatoare cu cele desfasurate in viata obisnuita;
- organizarea de dezbateri pe teme cu specific social, moral, religios, politic, cultural, focalizate pe stimularea initiativelor particulare, a creativitatii, a nevoii de comunicare, valorizarea fiecarei persoane in parte, indiferent de boala sau dizabilitate, in scopul redobandirii deprinderilor, a sentimentului importantei a utilitatii lor sociale;
- reluarea legaturilor cu familia, acolo unde situatia permite, oferindu-se persoanei internate posibilitatea petrecerii evenimentelor importante in ambianta familiala;
- asigura aplicarea politicilor si strategiilor nationale privind protectia persoanelor in dificultate;
- intocmeste si completeaza documentele prevazute de legislatia in domeniu si le arhiveaza la dosarul personal al beneficiarului;

- indeplineste alte atributii date de legislatie in sarcina sa.